Aug cilvēks /Inese Ziņģīte/

Kurš latvietis gan mūsdienās nezina, kas ir Inese Ziņģīte. Kā pēc smagas mugurkaula traumas un paralīzes pati ar savu IMG_2018-04-05 gribasspēku un darbaspēku viņa piecēla sevi kājās. Kurš gan nav dzirdējis, ka viņa visai Latvijai rāpot un rīvēties māca. Un ka savā cienījamā vecumā, ja vajagot, viņa var arī galvas stājā nostāties. Un tāpēc, ka šī nav kāda super daktera super izrēķināta diēta (ar to domājot: dzīvesveids kopumā, ne tikai uztura plāns), bet reālas personas, enerģiskas sievietes domāšanas un darīšanas veids, mēs visi kāri uzsūcam Ineses Ziņģītes padomus.

‘Aug cilvēks’ es drīzāk nosauktu par brošūru, ne grāmatu – teksts ir pilns padomu, bet reizēm ne līdz galam izskaidrotu, pusvārdā norautu, lai nodaļu pabeigtu ar pilnīgi kaut ko citu. Bet tomēr šīs 70 lpp viena pusdienas laika ietvaros ir viegli izlasāmas un tāpēc es ieteiktu to izdarīt katrai mammai, katram tētim un katram, kurš tikai plāno veidot ģimeni. Jo katrs jau paņem sev kaut ko citu. To, kas tai dzīves mirklī sniedz atbildes uz kādiem jautājumiem.

Grāmatā ļoti konspektīvi tiek apskatītas daudz un dažādas tēmas gan par bērnu audzināšanu, higiēnu, nodarbināšanu, gan arī tiek dots neliels ieskats, kā sievietei nepārstāt būt sievietei brīdī, kad viņa kļūst par māti. Un es personīgi no šī visa sev paņemu sekojošas lietas:

  • Vēdera elpošana – 10x trīs reizes dienā. Nodrošina gan iegurņa orgānu masāžu, gan izmasē mugurkaulu, gan palīdz kuņģa un zarnu darbībai, kā arī ir liels palīgs vienmērīgas asinsrites nodrošināšanā.
  • Vingrošana kopā ar bērniem. Lokans mugurkauls ir veselības pamats. Es gan sevi vēl par galīgi vecu neuzskatu, tomēr esmu priecīga, ka tiltiņu spēju uztaisīt. Pēc šīs grāmatas izlasīšanas cenšos ik rītu uztaisīt sveicienu saulei (surya namaskar) kopā ar bērniem, kā arī vakarā uzrīkot rāpošanas sacensības pa māju.
  • Deguna tīrīšana. Es gan šo kā ikrīta procedūru esmu iedibinājusi jau pāris gadus atpakaļ, bet I.Ziņģīte norāda, ka arī katram bērnam līdz skolas vecumam jau jābūt šādam rituālam, kas nodrošina deguna dobuma veselību visa mūža garumā. Tāpēc bērnus arī sāku radināt pie deguna tīrīšanas ik rītu.
  • Košļājams ēdiens. Mani uzrunā atziņa, ka kuņģis sāk darboties tikai tad, kad tajā nonāk cieta barība kopā ar siekalām, savukārt, siekalas izdalās tikai košļājot, un tieši siekalas ir kuņģa degviela. Ja līdz šim esmu vairākkārt dzirdējusi, kā katrs kumoss 50x jāsakošļā, bet motivāciju tam tā arī neesmu atradusi, tad tagad saprotu, kā ‘apmānīt’ motivāciju – mēģināt izvairīties no pārāk mīkstiem ēdieniem.

Izlasiet arī jūs šo grāmatu!
Un es labprāt uzzinātu, ko no tās paņemsiet jūs.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s